INTERNT

Spinning

Spinning är skonsamt för leder och muskler och träningen är enkel, samtidigt som Du kan träna och utmana Din kondition rejält. Du stärker muskulaturen i lår och vader och med rätt teknik tränar Du också mage och bål.

Ledaren ger dig information om rätt teknik och position och om säkerhet kring cykelns handhavande.

På F&S Eslöv erbjuds spinning så gott som alla dagar och vid olika tidpunkter för att Du ska kunna hitta tider som passar just Din träning. Om inget annat anges är alla pass 55 minuter långa och öppna för alla fr o m året man fyller 13 år.

Om man bokar en reservplats och en plats blir ledig, får man en ordinarie plats. Har man uppgett sitt mobilnummer får man ett SMS om detta.

OBS! Minimilängd 150 cm på alla pass.

Intensiteter och passupplägg

Spin intro

Har Du inte testat spinning tidigare, eller är det länge sen sist? Då rekommenderar vi Dig att gå på vårt introduktionspass som körs före ett av våra Spin 60 pass. På intropasset får Du information om cykelinställningar, rätt grundteknik, motstånd och positioner på cykeln samt säkerhet. Intropasset tar ca 10 minuter.

Spin + tid

Individuell träning i grupp på cykel

Våra Spinpass, som benäms Spin + tid, är för dig som är igång med din träning. Tiden står för passets totala tid i sal. Här har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar. Det gör du utifrån din egen träningsnivå eller dagsform. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Du bestämmer själv intensiteten med hjälp av ledarens guidning i ansträngning och belastning. Du får energi från ledaren och musiken, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Ledaren ger förutsättningarna, du bestämmer.

Ledaren ger dig information om rätt teknik och guidar dig genom passet så du vet när du kan ta det lite lugnare och när det är läge för utmaningar i teknik eller ansträngning.

Vi erbjuder Spin soft 60 samt Spin 60. Kombinera gärna softpasset med en stunds styrketräning i gymmet.

Spin intervall

Tuff konditionsträning i intervallform

Spinning i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Syftet med intervallupplägget är träna och öka den aeroba kapaciteten, konditionen. I Spin intervall kan du utmana dig extra mycket och känna kicken som en tuffare ansträngning ger. Intervallpassen finns i tre varianter: Långa, Pyramid och Korta.

Vi erbjuder ett intervallpass per vecka, varva gärna den tuffare intervallträningen med de mer distansbetonade Spin 60 eller Spin soft 60.

Viktigt!

Man svettas ganska mycket på ett spinningpass så tänk på att dricka mycket vatten före, under och efter passet. Drick gärna extra vatten timmarna före ett pass. Ta alltid med handduk och vattenflaska! Viktigt att ha ordentliga skor - jympaskor eller cykelskor (SPD-fäste).



© Friskis&Svettis Eslöv | Denna webbsida bygger på DATIQs Hemsida i en Låda